Digitaalinen markkinointi (tehtävä 18.5.2020)

Digitaalinen markkinointi tarkoittaa sähköistä mainontaa, jolla on helppo vaikuttaa ihmisen ostokäyttäytymiseen, sillä ihmiset ovat alttiita sosiaalisen median käyttöön.

Digitaalisia markkinointikanavia ovat esimerkiksi:
-Instagram

Instagram on yksi suosituimmista somekanavista, jonka takia se on monelle yritykselle tehokas markkinointikanava.
Mainonnassa on suurena osana sen visuaalisuus ja kiinnostava sisällöntuotanto, jolloin asiakkaat pysyvät perässä uusista mainoksista. 

-Youtube

Youtube on suuressa suosiossa ja sitä käyttää suuri osa ihmisistä. Yritys voi helposti tehdä laadukkaita mainostusvideoita kanavalleen ja sitä kautta tavoittaa lisää katsojia. 


-Facebook

Markkinoinnin kohderyhmänä suurimmaksi osaksi täysi-ikäiset henkilöt. 
Mainonnan sisällön on oltava informatiivista ja visuaalista. 

-Bing-mainonta

Bing on Suomen toiseksi suosituin hakukone. Hakusanamainonta takaa Bingissä yritykselle edullista näkyvyyttä.

-Sähköposti

Sähköpostimarkkinointi on tapa tavoittaa asiakas suorilla sähköpostiviesteillä. Tärkeänä osuutena mainonnassa on, että asiakkaat ovat tilanneet yrityksen uutiskirjeen. Mainonnan tulee olla hyvin kohdennettua, että viesti tuottaa vastaanottajalle lisäarvoa. Huonot puolet mainonnassa on kuitenkin esim. se, että monet voivat skipata viestinä tulevat mainokset. 

Oma suosikkini eri digitaalisista mainonnan kanavista on instagram, sillä itse käytän sitä eniten. Selatessani uusia instagram-postauksia törmään usein hyvin visuaalisiin ja houkutteleviin mainoksiin, jotka herättävät mielenkiintoa kyseisiin tuotteisiin. Sitä kautta pystyy myös seuraamaan tiettyä mainonnan tiliä.



Kommentit

Suositut tekstit